Egy divatos szó, ami már a csapból is folyik: keresőoptimalizálás, vagy SEO (ami az angol Search Engine Optimalization rövidítése)

Egyszerűen megfogalmazva azt jelenti, hogy weboldalunk tartalmát és kódolását úgy készítjük el, hogy a kereső könnyen fel tudja térképezni, és a látogatók számára értékes tartalmat találjon rajta.

A keresők mindig azokat az oldalakat sorolják előre, amiről azt gondolják, hogy az adott témában a leghasznosabb információt nyújtják a felhasználónak. Ha a weboldalunk felépítésénél mi is ezt tartjuk szem előtt, és fontos, értékes információkat adunk, gyakran bővítjük az oldalt, és nem próbáljuk trükkökkel becsapni a kereső robotot, akkor hosszú távon a mi oldalunk ott lesz az első találatok között.

Miért érdemes ezt fontos szempontként kezelni? Ha van egy weboldalad, de a keresők nem látják, vagy nem hasznos a tartalma, akkor az olyan, mintha lenne egy házad a préri közepén, és a pincéjében kiraknál egy feliratot, hogy ide jöjjön, aki tőlem akar vásárolni! Szerinted hány vásárlód lesz?
Ha egy weboldal jól van optimalizálva, és értelmes tartalom van rajta, azzal megalapozod és könnyűvé teszed azt a marketing munkát, ami ismertté teszi a weboldalad, és meghozza a kellő számú látogatót és forgalmat.

Ez a munka egy rendszeres odafigyelést igénylő, de nem bonyolult tevékenység, rengeteg okos tanulmány van a témában.

Az első találati oldalra kerülni egy vállalkozás életében nagyságrendi változást hozhat, ezért érdemes foglalkozni vele. A képen látható, hogy a látogatók hány százaléka kattint a találati lista helyezettjeire: az első 3 helyezettre a látogatók több mint 70%-a rákattint.

Tehát: keresőoptimalizálásra fel!