Válságkezelés – online jelenlét

Az elmúlt napok intézkedései és mindaz, ami várható, egy dolgot biztossá tett: meg kell erősítened a vállalkozásod online jelenlétét, és stabillá tenni.

Mindannyian azon dolgozunk most, hogy átvészeljük ezt az időszakot, és – persze a rendeletek betartásával – a vállalkozásunk se tűnjön el a süllyesztőben.

Azon gondolkoztam, hogy hogyan tudnék neked segíteni ebben, és összeszedtem azokat a dolgokat, amikre érdemes gondolnod és figyelned most.

A következő hónapokban egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél elérhető és ne kommunikálj az interneten.

Olyan nyilatkozatokat olvashatunk, hogy hónapokban mérhető korlátozásokra számíthatunk.

Szóval jelen kell lenned, és minél többet kommunikálni.

Ha eddig nem tetted, most akkor is.

Tudom, hogy a semmiből most nehéz lesz felépíteni valamit, ha eddig nem voltál aktív és nincs nagy számú követőd. De el kell kezdeni, és csinálni, már csak azért is, hogy felépítsd és legközelebb már ne kerülj akkora bajba.

 

Ehhez kell egy stabil weboldal, és a közösségi médiában a jelenléted. Ha már van Facebook oldalad, az jó. Kezdj el rajta posztolni. Beszélj egy-két emberrel, hogy osszák meg a posztjaidat, szóljanak hozzá, adjanak rá reakciót. Így segítenek neked, hogy a Facebook kicsit több embernek mutassa meg. Posztolj olyan dolgokat, amik hasznosak, segítenek másoknak. Add át a tudásod kicsi részeit, olyan szinten, ami egy laikusnak is használható.

Naponta akár többször is tehetsz fel posztokat nyugodtan, mert teljesen más csoport látja a más-más időpontokban.

Gondold végig, hogy mi az, amit tudsz online szolgáltatni. Ha mást nem, milyen tanácsadást, konzultációt tudsz adni. Mit tudsz megtanítani?

Ha van ilyen, a weboldaladon készíts rá egy landing oldalt, és kezd el ismertté tenni.

(Landing oldalnak hívják azt a weboldalt, vagy azt a részét egy nagyobb weboldalnak, ahova a látogatót irányítod egy hirdetéssel vagy poszttal, ott bemutatsz neki egy terméket vagy szolgáltatást, és az eredmény egy vásárlás, vagy feliratkozás, valamilyen akció a látogató részéről.)

Fontos, hogy az oldalad megbízhatóan működjön. Az soha nem jó érzés, ha vírusos lesz és a tárhelyszolgáltatód küldi a figyelmeztetést, vagy a eltiltást, vagy ha már a google teszi ki a piros figyelmeztető oldalt a weboldalak helyett. Most pedig különösen rosszkor jönne egy ilyen dolog, úgyhogy jobb, ha ezt kivéded előre.

Ehhez megtehetsz néhány egyszerű lépést, és Te magad is elérheted, hogy a weboldaladra leselkedő veszélyek 90%-át kiszűröd ezekkel a lépésekkel.

Erről bővebben is írtam már a letölthető tanulmányomban korábban, itt. (Ingyenes most is, töltsd le nyugodtan. Az oldal elején a bal oldali blokkban van a letöltési lehetőség.)

Ha ebben nem érzed magad nagyon magabiztosnak, kérhetsz tőlünk egy weboldal audit szolgáltatást, és mi átnézzük, beállítjuk, amit kell.

Amit még javaslok: ha még nincs az oldaladon egy chat, amin keresztül a látogatóid azonnal írhatnak neked, akkor érdemes ezt beállítani. A legjobb a tapasztalataim szerint a Facebook messenger integrálása az oldalba. Ez össze van kötve a Facebook oldaladdal, és azok az üzenetek, amiket a weboldalakon küldenek, azonnal megjelennek a messengerben, ott tudsz válaszolni, és a látogató megkapja a választ az oldaladon, vagy folytathatjátok a messengeren keresztül. Így nem veszítesz el látogatót, ha az illetőnek kérdése van, fel tudja tenni, és te is tudsz rá válaszolni a megszokott eszközökkel.

Ha szükséged van segítségre a beállításában, keress meg nyugodtan.